به چه شكل جامه ست كنيم

ميكاپ و ارايش عروس

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

به چه شكل جامه ست كنيم

۶ بازديد


خدمات عروسي

چه‌طور جامه ست كنيم و اصول ست كردن رنگ خرقه را رعايت كنيم؟ چه رنگ هايي با نيز ست مي شوند؟ ماهر ها در دنياي مد و جامه با چه اصولي جامه ست مي كنند؟
بازديد : 77 , 463 نفر
چه طور جامه ست كنيم تا در گزينش خويش در گير نادرست نشويم و به صحت رنگ ها را با نيز ست كنيم؟ براي اين‌كه اصول ست كردن رنگ جامه ها و اين‌كه چه رنگ لباسي با چه رنگي ست مي ود با ما همراه گرديد .

كفش بنفش ات را با كدام شلوار مي تواني بپوشي ؟ و . . . در حالتي كه شما نيز روزمره با اين گرفتاري مواجه مي باشيد و براي پوشيدن خرقه حتمي است يك‌سري دست خرقه را از گنجه خارج بكشيد و عوض نمائيد , پس با قواعد ست كردن رنگ ها شناخت نداريد و ضروري است اين مقاله را بخوانيد و با اصول اين عمل آشنا گرديد تا از فردا صبح و ديده بر نيز زدني يك ست خرقه هماهنگ بپوشيد .


اصول ست كردن خرقه
رنگ هاي نخستين و ثانويه كه در چرخه رنگ در كنار نيز قرار گرفته اند , در ادغام نيز با يكديگر منطبق دارا هستند به عنوان مثال آبي رنگ با بنفش و سبز هماهنگي داراست و زرد رنگ با قرمز رنگ و نارنجي رنگ . اين رنگ ها مي‌توانند با نيز ادغام شوند البته از حيث بصري , فروغ و روشنايي يكديگر را به شدت كاهش مي دهند . ست كردن اين رنگ ها عالي است البته چندان چشمگير نيست .

به رنگ هاي نخستين و ثانويه اي كه در چرخه رنگ مقابل يكديگر قرار گرفته اند , رنگ هاي كامل كننده گفته ميشود براي مثال بنفش از مخلوط قرمز‌رنگ و آبي رنگ به‌وجود آمده و با رنگ حساس زرد رنگ در تضادومغايرت است . رنگ سبز از ادغام زرد رنگ و آبي رنگ به‌وجود آمده و با رنگ قرمز‌رنگ كنتراست ( همخواني ) تكميل كننده دارااست . اين رنگ ها «كنتراست مكمل» ناميده مي‌شوند زيرا همديگر را بدون نقص مي نمايند و هنگامي در كنار نيز قرار مي‌گيرند , جلوه يكديگر را قوت ميبخشند و تاثير رنگ ها بيشتر از هنگامي است كه به تنهايي استفاده ميشوند . ادغام اين رنگ ها در يك ست جامه , زيبايي قابل توجهي رفتار مي نمايند .

در حالتي كه لباسي داريد كه از ادغام تعدادي رنگ پباده سازي و دوخته شده , اصل بر اين است كه با يكي‌از رنگ ها هماهنگ سازي را انجام دهيد ; آن نيز رنگي كه بيشتر از همگي در خرقه به عمل رفته است .

پارچه هايي كه طرح هاي متفاوت دارا هستند , براي ست كردن و پوشيده شدن در كنار نيز سفارش نمي‌شوند . از لحاظ زيباشناسي مخلوط يك تيشرت شيوه راه و روش با دامن خال خالي ديدني به حيث نميرسد , اما طراحان از اين ادغام استفاده مي نمايند البته آن ها اصول ماهر تري را ميشناسند كه فيض فعاليت را دلنشين مي نمايد . براي شما كه نگاه ماهر در مسئله جامه نداريد , خوبتر است از اين ادغام دوري كنيد يا اين كه ست هاي بدون نقص طراحان را به عمل ببريد .

رنگ شناسي جامه براي ست كردن خرقه
مزون لباس عروس
در اولي گام بايستي با چرخه رنگ آشنا گرديد زيرا اين دايره براساس هماهنگي و منطبق رنگ ها چيده شده‌است و نشان مي‌دهد كه چه‌طور رنگ ها در كنار نيز سبب ساز ارتقا و كاهش توان منعكس شدن يكديگر ميگردند . در ديدگاه نخستين كشف اين چرخه پاره اي پيچيده به لحاظ ميرسد ولي حقيقتا فعاليت مشقت نيست . ابتدا رنگ ها را بشناسيد :

رنگ هاي اول :
زرد رنگ , قرمز رنگ و آبي رنگ
رنگ هاي ثانويه ( تركيبي ) :
قرمز رنگ + آبي رنگ = بنفش
قرمز‌رنگ + زردرنگ = نارنجي رنگ
زرد رنگ + آبي‌رنگ = سبز



رنگ هاي رتبه سوم از مخلوط رنگ هاي نخستين با رنگ هاي ثانويه بوجود مي‌آيند كه با رنگ هاي نخستين تشابه و هماهنگي نيكي دارا هستند . در‌اين بخش استدلال انتخاب كننده رنگ ميزان استفاده از دو رنگ است و براساس مقدار تركيبات مي توان نتايج مختلفي به دست آورد براي مثال با سه ادغام گوناگون از دو رنگ اثبات مي توان سه رنگ متعدد به دست آورد :

سبز+ آبي رنگ = آبي‌رنگ فيروزه اي
سبز+ آبي رنگ = سبز آبي رنگ ( آبي رنگ آكواريومي )
سبز + آبي‌رنگ = لاجوردي
زردرنگ + نارنجي رنگ = كهربايي
زردرنگ + سبز = زمردي
زرد رنگ + سبز = ليمويي
آبي رنگ + بنفش = نيلي
همينطور بخوانيد : به چه شكل در خانه شوي جامه برگزار كنيم ؟
آبي رنگ + بنفش = ارغواني
آبي‌رنگ + بنفش

 

مزون لباس عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.